CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday 12 December 2012

SALAM DECEMBER

 Salam Hye December

lama sudah aku ndak update blogger nie, berhabuk sudah ni. hee :D
berapa bulan nie aku busy ngan final exam ku , test ku lagi , part time ku lagi. nie 21.12.12 nie kami ada midterm bukan jak tarikh tue , sekarang ni pun start sudah test. tinggal subject GIT n SOCIOLGY jak belum ni. pening ba terlampaun d tekan otak ku nie. hari ni jak aku free . Teda laek kelas . yeaahaa suka. lect kami busy semua ngn MQA n LJM . kena-kena lagi masa si Puan Mad**** . mmg nda da kelas la jawabnya bagus kan . nanti amek midterm pun ngn muka nya BLURR !  sangat bosan petang ni . mau pi jogging tapi seriusly today my lazzyness day . hahah ! begini lah kehidupan budak kolej yang jauh nun d sana. cehh haha .
my rutin harian pi kelas ~> makan ~>tido ~> online its more important. hehe. tapi kalau sabtu ahad aku amek kerja part time. aku ikut kawan-kawan kolej ku kerja. first tu memang mengelabah, blur lagi binggung apa yang mau d buat maklum lah aku nie ndak pernah kerja. smpai sini aku baru kerja. sebab family ku nda bagi aku kerja , takut aku jadi budak sosial nanti. kena lagi aku paling bongsu . so manja la . heheh ! tapi sini semua nya berubah. aku kena kerja untuk tampung makan ku d sini. lau xberlapar lah aku jawabnya. segan jugak malar minta duit ma famly kan. Best jugak ba kerja nie. dapat duit kan boleh makan apa yang ko mau ndak sudah kempunan. hidup jauh dari keluarga memang susah . banyk hal yng kita kena pikul. kalau dulu ada kelurga sapport d seblah , ni x. hanya mampu luahkn dari calling jak lah. banyk dugaan yang aku lalui d sini. sapa-sapa yang pernah kenal aku, kamu kenal perangai ku cam na kan. tapi you're wrong if you think i still remains unchanged. mungkin kamu tidak kenal aku lagi. aku bukan yang dulu lagi, selalu bising , banyak cakap, sekarng more sensitif. ntah la kenapa aku bgtu . aku cepat marah , aku jadi pendiam, dengan orang tertentu lah aku JOYAH sikit . hehe mungkin aku xbnyk kawan d sini. aku lebih suka diam dari bnyk cakap d sini. heheh banyak pengalaman yang aku lalui membuat aku jadi lebih sensitif. aku pendam segala masalah , baik ngn keluarga ku, kadang-kadang aku jelous ngn boyfriends ku sendri sebab boleh di katakn hari-hari dia calling ma mamak nya . but me ?? nothing . nasib aku ada abang , kakak , bapak ku yang selalu call aku tapi its not same yea.. hidup tanpa mamak membuat kan aku jadi orang yang diam n kuat dgn deguaan . Sakit rasa nya bila kenang kembali peristiwa dulu, tapi yang hidup mesti akan mati yang kita life  must go on.
Insyaallah , aku gradute aku mau tolong keluarga ku , aku mau kasi senang dorang , aku ndak mau dorang susah.

why aku pilih nie NURSING ?

sebab aku dapat  full scholarship dari yayasan sabah. baru tue dia mau course nursing sak. pertama aku mau smbung sains sukan, tapi apa kan daya time aku dapat teda duit baru swasta d unisel d ntah pa lg tue. aku ndak dapat apa-apa panggilan kerajaan sebab aku xisi borang spa8 n borang yang d suh isi time kita from 5 tue, ada kan d suh beli pin num d bank. aku buat dek jak. last-last ini la jadi nya . #moral nya jagn amek ringan hal-hal yang remeh , sebab ia akan meremeh kan kita d masa akan datang ' , then abg ku isi kn politeknik  aku dapat tapi aku sua d sini, what can i do. its to late :)
last-last aku pilih jugak ini, aku pikir aku ndak mau menyusahkn keluarga ku , ikut kan hati aku ndak mau smbung beljar sebb burden my fmly sapport me. tapi aku ingat pesanan arwah mamak ku, dia mau aku smbung beljat hbs spm . tapi apa kan daya . DIA xda time aku smbung stdy  , DIA xada time aku dapat result SPM. betapa untung nya kamu wahai kawan-kawan ku yang lain ada sapport kamu , ada motivet kamu . hmm pedih rasanya ingat kan DIA. INSYALLAH MY MOTHER I WILL PROVE IT !
*k lah aku mau tidur lah penat sudah tangan ku menaip . k la assalamualaikum . n selamat petang uoalss :)

1 comment:

  1. ayankk !! ak jnji ak akn jaga ayankk ~ ak mw buat ayankk epy slalu .. tp kadang2x'' tue ak gagal jua buat ayank epy , tp ak cuba sedaya upaya ku utk buat ayankk epy . insyaallah ak akn bertahan sehingga ak meninggal kn dunia nie suatu hari nty...

    ReplyDelete